Szkolenie negocjacje dla działu zakupów

Opis szkolenia

Szkolenie negocjacje dla działu zakupów uczy uczestników określać cel oraz sporządzać strategie negocjacyjne w zależności od sytuacji. Warsztaty umożliwiają praktyczne ćwiczenie odpowiednich technik strategii negocjacyjnych specyficznych dla działu zakupów także w odniesieniu do własnej osobowości, celu, charakteru i stylu pracy. Uczestnicy dowiadują się jak działać w sytuacji gdy mają zdecydowanie silniejszą a jak gdy maja słabszą niż oponent pozycję wyjściową.

Uzyskane umiejętności podczas szkolenia negocjacje dla działu zakupów:

  • umiejętność opracowywania strategii negocjacyjnej w zależności od sytuacji
  • umiejętność negocjowania w skali mikro  i makro
  • stosowanie w praktyce różnych technik negocjacyjnych

 Szkolenie negocjacje dla działu zakupów program :

  1. Przygotowanie do rozmów
  • poznanie partnera/przeciwnika rozmów
  • nauka precyzowania zadań negocjacyjnych i celu negocjacji
  1. Osoba dostawcy – analiza osobowości
  • Sprzedawcą nikt się nie rodzi, ale nie wszyscy się do tego zawodu nadają.
  • Ukierunkowanie na korzyści swojej organizacji, brak sentymentów, znajomość psychologii, chłodna kalkulacja, cechy analityczne – podstawowe cechy dobrego negocjatora.
  • Z drugiej strony dostawca to też człowiek – coś go motywuje. Umiejętność odkrywania indywidualnych czynników motywacyjnych i ważnych dla klienta wartości – metoda analizy lingwistycznej
  • Hobby dostawcy – czyli co nieprzyjemnego może nas spotkać ze strony dostawcy

 

  1. Siadamy do stołu, czyli jak korzystać z technik negocjacyjnych
  • rola pierwszego wrażenia – zasady budowania dobrego kontaktu z klientem/partnerem negocjacyjnym
  • jak mówić i co mówić, aby być przekonującym i zdobyć zaufanie partnera negocjacyjnego
  • ćwiczenia z komunikacji werbalnej:
    • plan wypowiedzi
    • treść negocjacji
    • dobór słów
    • układ słów
    • sztuka zadawania pytań i uzyskiwania satysfakcjonujących odpowiedzi
    • odpowiednie przedstawianie faktów
    • rozwijanie umiejętności korzystania z przykładów
    • dobieranie treści i sposobu mówienia do celu negocjacji rodzaju odbiorców
    • ćwiczenie odpowiedniego stylu wypowiadania się podczas negocjacji:
      • stosowanie odpowiednich form gramatycznych
      • używanie pojęć i terminów
      • analiza błędów i korygowanie nawyków językowych
      • manieryzmy językowe
  • ćwiczenia z komunikacji niewerbalnej:
    • postawa ciała
    • sposób poruszania się
    • ton i siła głosu,  ( ćwiczenie dykcji, modulacji i emisji głosu) gestykulacja
    • tempo wymowy
    • kontrola nad kontaktem wzrokowym
    • wskazówki dotyczące wyglądu: ubioru, atrybutów, fryzury, itd.
    • praca nad utrzymywaniem odpowiedniego wyrazu twarzy podczas negocjacji
  • techniki wywierania wpływu
  • techniki manipulacji ( jak z nich korzystać i jak się im nie dać)
  • taktyki negocjacyjne, czyli jak radzić sobie z trudnymi przeciwnikami
  • negocjacje z partnerem roszczeniowym
  • negocjacje z partnerem atakującym
  • negocjacje z partnerem niezdecydowanym
  • negocjacje z partnerem niezaangażowanym i mało zainteresowanym
  • techniki perswazji
  1. Rozwijanie cech dobrego negocjatora
  • określanie indywidualnego stylu negocjacyjnego uczestników
  • określanie mocnych i słabych stron jeśli chodzi o umiejętności negocjacyjne uczestników
  • praca nad uświadamianiem sobie własnych emocji towarzyszących negocjacjom
  • radzenie sobie z utratą motywacji w negocjacjach (sporządzanie listy czynników osłabiających i wzmacniających)
  • rozwijanie asertywności negocjatora
  • ćwiczenia z aktywnego słuchania, parafrazowania i klasyfikowania wypowiedzi partnera negocjacyjnego
  1. Złote zasady prowadzenia negocjacji
  • oddzielanie ludzi od problemu
  • koncentracja na interesach
  • opracowywanie możliwości korzystnych dla obu stron
  • stosowanie obiektywnych kryteriów
  1. Zakończenie negocjacji
  • techniki negocjacyjne przydatne w fazie zamykania procesu negocjacji
  • ćwiczenie umiejętność pozwalających zachęcać klientów/ partnerów negocjacyjnych do dalszej współpracy

 

Metodologia:

Podczas szkolenia wykorzystujemy następujące metody szkoleniowe:

  • mini wykłady w Power Point
  • gry zespołowe i ćwiczenia w grupach
  • dyskusja na forum
  • odgrywanie ról
  • praca z kamerą i analiza uzyskanego materiału
  • mini filmiki szkoleniowe
status szkolenia otwarte zamknięte
szkolenie stacjonarne

TAK

TAK

szkolenie ONLINE

TAK

TAK

grupa szkoleniowa

1-6 osób

do uzgodnienia

termin szkolenia

29-30 styczeń
26-27 luty
26-27 marzec
28-29 kwiecień
28-29 maj
30 czerwiec-1 lipiec

do uzgodnienia

cena szkolenia

1500 zł/osoba

do uzgodnienia

czas trwania szkolenia

12 godzin / 2 dni

do uzgodnienia

miejsce szkolenia

KM Studio - szkolenia, Łódź

do uzgodnienia

dokumenty do szkolenia

program szkolenia

training program english version

druk zgłoszenia na szkolenia otwarte

szkolenia wybrane przez innych

Sprzedaż / techniki sprzedaży
Sprzedaż przez telefon
Obsługa klienta
Negocjacje
Motywowanie pracowników

tagi

Jeśli masz pytania dotyczące szkolenia Negocjacje dla działu zakupów napisz.