Inteligencja emocjonalna to inaczej dojrzałość. Składają się na nią takie umiejętności jak:
– świadomość własnych i czyichś emocji ( to, czy umiemy je zauważyć u siebie i innych)
– umiejętność nazywania emocji ( czy nie mylimy np. złości z przykrością, albo ze smutkiem, czy nazywamy bardziej subtelne stany w nas niż tylko stan dobry i stan zły)
– świadomość własnych i czyichś mechanizmów działania ( chodzi o to, czy wiem po co robię to, co robię)
– umiejętność wyrażania/okazywania uczuć pozytywnych i negatywnych
– umiejętność współpracy oraz rywalizacji
– umiejętność wytrwania w sytuacji konfrontacji ( bez uległości i agresji).
Generalnie Inteligencja Emocjonalna to: zdolność wsłuchiwania się w emocje, rozumienie ich i świadome działanie podjęte w związku z uczuciami.
Zapraszamy do zgłębiania tematu na szkoleniu Inteligencja emocjonalna jako skuteczne narzędzie w kontaktach międzyludzkich!